پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 147
  • کد خبر : ۲۳۲۱۶
از نشریات دانش و تجارب موفق جهان در ارتقای تولید محصولات كشاورزی رونمایی شد

در گردهمایی سراسری شبکه دانش کشاورزی ؛

از نشریات دانش و تجارب موفق جهان در ارتقای تولید محصولات کشاورزی رونمایی شد

در حاشیه‌ی گردهمایی سراسری شبکه دانش کشاورزی، از نشریه‌های دانش و تجارب موفق جهان در ارتقای تولید محصولات و موضوعات اولویت دار بخش کشاورزی که به سفارش قائم مقام وزیر جهادکشاورزی توسط پژوهشگر مروجان ارشد تهیه و تدوین شده بود، رونمایی شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گردهمایی مجازی شبکه دانش کشاورزی که روز دهم اسفندماه برگزار شد، سیاست‌ها و رویکردهای شبکه دانش کشاورزی را تبیین کرد و گفت : در گام اول نظام نوین ترویج برنامه‌های سخت افزاری و نرم افزاری اجرا شد و اکنون در گام دوم 100 پژوهشگر مروج ارشد بخش کشاورزی، محققان معین و مروجان پهنه‌ها ارتباط بین مراکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز جهادکشاورزی استانها را با بخش‌های اجرایی وزارت جهادکشاورزی برقرار کرده‌اند.

دکتر مویدی تاکید کرد: نه تنها شرایط کرونا و محدودیت‌های آن فعالیت‌های شبکه دانش کشاورزی را متوقف نکرد بلکه اعضای شبکه دانش کشاورزی با قدرت بیشتر در تسریع و تسهیل ارتباط و پاسخگویی به بهره‌برداران با استفاده بهینه از ظرفیت‌های فضای مجازی گام برداشته‌اند.

در بخش دیگری از این گردهمایی سراسری، دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان به عنوان نماینده روسای سازمان جهادکشاورزی استانها، رییس مرکز تحقیقات و  آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی به عنوان نماینده روسای مراکز تحقیقاتی و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به نمایندگی از مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی استانها، نقطه نظرات خود را درخصوص شبکه دانش کشاورزی ارایه کردند.

معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اهم گزارش عملکرد شبکه دانش کشاورزی را ارایه کرد و گفت : یاوران تولید در تدوین برنامه عملیاتی، احصاء مشکلات دانشی و ارایه توصیه‌های فنی به بهره‌برداران، انجام بازدیدها و ارایه راهکارها تا حصول نتیجه و اثربخشی فعالیت‌ها را مدنظر قرار می‌دهند.

دکتر نوری ادامه داد : نیاز داریم امکان ارتباط بیشتر بین محققان، مروجان و پژوهشگران به منظور تسهیل در فرآیند جریان دانش در سامانه شبکه دانش کشاورزی نیز فراهم شود که البته در حال انجام است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از نشریه‌های دانش و تجارب موفق جهان در ارتقای تولید محصولات و موضوعات اولویت دار بخش کشاورزی توسط قائم مقام وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رونمایی شد.

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0