پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 122
  • کد خبر : ۲۳۲۱۷
آیین نامه داخلی شورای آموزش و ترویج كشاورزی تصویب شد

آیین نامه داخلی شورای آموزش و ترویج کشاورزی تصویب شد

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، سومین جلسه شورای آموزش و ترویج کشاورزی با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس ورداسبی رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی و سایر اعضای شورا به منظور تصویب نهایی آیین نامه داخلی شورا روز یکشنبه دهم اسفندماه در سالن مروج موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به صورت مجازی برگزار شد.

 

 

دکتر بازرگان در ابتدا این نشست با تاکید بر هم جهت و هم راستا شدن تحقیق، ترویج و آموزش و بخش اجرا با هدف مشخص توسعه بخش کشاورزی، گفت : در واقع اگر یک تیم فوتبال را مثال بزنیم اینکه همه اعضای تیم با هدف برنده شدن وارد میدان شوند یا اینکه هر عضوی برای هدف شخصی خودش مثلا دفاع، حمله یا ... وارد میدان شود تفاوت زیاد است.

معاون وزیر جهادکشاورزی تغییر رویکرد پروژه‌ها از تک پروژه بودن به طرح کلان برای حل یک مساله مهم کشاورزی کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کنار طرح‌های تحقیقی ترویجی یک رویکرد جدید با استفاده از تجربه گندم بنیان سیمیت را پیاده کرده‌ایم. یعنی با هدف اصلی افزایش عملکرد، هر طرحی با هماهنگی کامل بخش اجرا، تحقیق و ترویج اجرا شود.

دکتر مویدی پس از بحث و بررسی و دریافت نظرات اعضای شورا درخصوص آیین‌نامه داخلی این شورا، از روسای سازمان جهادکشاورزی استانها درخواست کرد اولویت خود را تدوین طرح‌های تحقیقی توسعه‌ای قرار دهند که در کمیته علمی و فنی موسسه اعتبارات آن نیز دیده شده است.

گفتنی است در بخشی از این نشست، دکتر بلالی قائم مقام معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گزارش جامعی با عنوان کاهش فاصله مراکز دانش تا پهنه‌های تولید و تغییر پایدار متوسط تولید ارایه کرد.

در پایان این نشست، آیین نامه داخلی شورا با اعمال اصلاحات جزیی تصویب شد و همچنین مقرر شد، دستورالعمل  پژوهشگر مروجان ارشد و برنامه راهبردی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه آتی بررسی شود.

 

 

امتیاز :  ۳/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0